top of page

תאונת דרכים - מהי וכיצד יש להתנהל לאחריה?

תאונת דרכים הינה כל פגיעה שמתרחשת תוך כדי נסיעה ברכב.

חשוב לדעת כי בתוך ההגדרה של תאונת דרכים בארץ, בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה – 1975, נכללים מקרים רבים ומגוונים של תאונות או פגיעות שמתרחשות לפני הנסיעה ברכב או אחרי הנסיעה ברכב, בעת הכניסה או היציאה מהרכב, במקרים של נפילה באוטובוס (או בעליה / ירידה ממנו) וכו'.



בכדי לדעת אם תאונה נחשבת כתאונת דרכים או תאונת דרכים במסגרת העבודה, יש להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ובתחום תאונות דרכים וביטוח לאומי, בפרט. בארץ, כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים או בני המשפחה שלו (במקרה של מוות בעקבות תאונת דרכים) זכאי לקבל פיצוי כספי עבור הנזקים שנגרמו לגוף שלו (או לגוף של בן המשפחה שנפטר) מאת חברת הביטוח שמבטחת את הרכב בביטוח חובה.


החזרים כספיים


בנוסף, ניתן גם לקבל החזר כספי על הנזקים שנגרמו לרכב (נזקי פח), אך מדובר בתביעה נוספת ונפרדת ויש להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ובתחום תאונות דרכים.

ישנם גם מקרים רבים שבהן תאונת הדרכים מתרחשת בדרך לעבודה או במהלך העבודה או בדרך חזרה מהעבודה לבית ובמקרים כאלו, בנוסף לחברת הביטוח שמבטחת את הרכב בביטוח חובה, יש צורך לפנות גם לביטוח לאומי בדרישת פיצויים.



תאונות דרכים בעבודה


במקרים של תאונת דרכים במסגרת העבודה יש שני גופים שצריך לפעול מולם – חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, אך חשוב לזכור כי לא ניתן לקבל פיצוי כפול על אותם הנזקים שנגרמו עקב התאונה ולכן, מומלץ לשכור שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ובתחום של תאונות דרכים וביטוח לאומי בפרט, בכדי לקבל טיפול משפטי מקצועי ומסודר שכולל הכוונה מסודרת בעת הפנייה לחברת הביטוח והפניה לביטוח לאומי, מילוי נכון של הטפסים והמסמכים שיש להגיש להם וכן טיפול מול חברת הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי עד לסיום הטיפול וקבלת הפיצוי המקסימלי שמגיע בהתאם לנזקים שנגרמו בעקבות אותה תאונת הדרכים שהתרחשה.

בארץ, מיד לאחר קרות תאונת דרכים, חשוב ביותר להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ובתחום תאונות דרכים בפרט בכדי לפעול נכון ולקבל את הפיצוי הכספי המקסימלי שניתן.

במקרים של תאונות דרכים במסגרת העבודה, חשוב לשים לב שלעורך הדין יש גם התמחות בתחום הביטוח הלאומי.

נפגעי תאונות דרכים ו/או בני משפחתם (במקרה שבו הנפגע נפטר עקב תאונת הדרכים), שלא שוכרים שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין ובתחום של תאונות דרכים בפרט, במועד קרוב ככל האפשר ליום הפגיעה, פוגעים בתביעותיהם ואף בסיכוייהם לזכות בפיצוי כספי מתאים.

חשוב לזכור כי הפניה לעורך דין בארץ לשם טיפול בתיק תאונת דרכים אינה כרוכה בתשלום שכר – טרחה ועורך הדין יקבל את שכר הטרחה שמגיע לו באחוזים קבועים לפי החוק מהסכום שיתקבל בסוף ההליך מאת חברת הביטוח / המוסד לביטוח לאומי.

0 צפיות0 תגובות
bottom of page