top of page

טיפים דיני משפחה

1. אל תשמע לעצות של ידידים, מכרים וקרובי משפחה!

כל מי שבת דודתו מדרגה שנייה עברה הליך גירושין מחזיק מעצמו "מומחה" גדול בנושא, ומציג את עצמו כיודע-כל על גירושין. אבל זהו, שסיפורים של קרובי משפחה, חברים ויודעי דבר אחרים עלולים להטעות וגם לגרום נזק רב. אל תשמע לעצות של מכרים, גם אם הם רוצים את טובתך. כל מקרה הוא שונה ולכל משפחה נתונים עובדתיים שונים. העצה הטובה היחידה שהם יכולים לתת לך היא "לך להתייעץ עם עורך דין מתמחה לענייני משפחה".



2. מידע מהאינטרנט עלול להטעות - קבל ייעוץ מעו"ד מתמחה בתחום ענייני משפחה

כיום נדמה לנו שכל המידע זמין באינטרנט, ואם רק נחפש בגוגל נוכל כבר להבין מה הכי טוב בשבילנו. טעות! דווקא בגלל שיש כל כך הרבה מידע באינטרנט, ככל שננסה ללמוד יותר מהאינטרנט כך נסתבך יותר עם מושגים ומידע לא רלוונטי, שלא מתאים למקרה שלנו, יבלבל אותנו, ועלול לגרום לנו לעשות הרבה טעויות. רק ייעוץ ספציפי למקרה שלך אצל עורך דין דיני משפחה מקצועי ומנוסה בתחום יוביל למהלכים נכונים וימנע טעויות.


3. זול זה יקר!

קבלת ייעוץ מעורך דין עולה כסף, ולפעמים הרבה כסף. אבל ניסיון לחסוך את הכסף הזה עלול לעלות לך הרבה יותר ביוקר. כל מי שמנסה לחסוך בעלויות עלול לגרום לכך שאחר כך יפסיד הרבה יותר. יש לקחת בחשבון שפעולה כזו אף עלולה לגרום לנזק שגם עורך דין מקצועי וטוב, שיעלה לך הרבה כסף, לא יוכל לתקן. במקרים של גירושין עדיף אפילו לקחת הלוואה ולשכור את שירותיו של עורך דין איכותי וטוב – כך תוכל להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות בגירושין, שיחסכו לך עשרות אלפי שקלים בעתיד.


4. הסכם גירושין או "מלחמה"?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית וברורה ועיקרה תלויה ברצון הצדדים. כאשר פונים לעורך דין מקצועי עולה הסיכוי לגשר על הפערים שנוצרו ולהגיע להסכם גירושין כולל. במצב בו יש עוד סיכוי לשלום בית ניתן להגיע להסכם משולב – הסכם שלום בית שיהפוך להסכם גירושין אם הדברים לא יסתדרו. יחד עם זאת, יש מקרים שבהם לא יומלץ לצדדים להגיע להסכם. לדוגמא, כאשר אחד מהצדדים נחוש בדעת לצאת ל"מלחמה" וכבר התחיל לפעול. או למשל כאשר אחד מהצדדים מכתיב את התנאים ומלחיץ נפשית את הצד השני וזה נכנע ללחץ ובכך מוותר על זכויותיו.


5. לבעל עדיף בית הדין הרבני ולאישה בית משפט, האומנם?

לאו דוקא. תלוי בכל מקרה לגופו. בנסיבות מסוימות, דווקא לאישה עדיף לפנות לבית הדין הרבני למרות שהבעל ירצה בית משפט. לדוגמא, במקרה בו הבעל בגד ויש לאישה הוכחה על כך. חשוב להדגיש שמדובר בדוגמא תיאורטית בלבד ולא בייעוץ משפטי ויש לבחון את כלל נסיבות המקרה ורק לאחר מכן, בהיוועצות עם עורך דין לדיני משפחה, לפעול בהתאם.


6. האם תמיד עדיף להקדים את הצד השני?

הידיעה שהצד השני מתכנן כנגדך הליך משפטי כלשהו היא מאוד חשובה, אך זה לא אומר שבהכרח חייבים לרוץ ולהיות הראשון שפותח בהליכים. לעיתים עדיף לתת לצד השני להתרוצץ, להתבשל עם עצמו ובהרבה מקרים גם לטעות בגלל המהירות. לכן חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין שיידע להמליץ על הדרך הטובה ביותר בכל מקרה לגופו.


7. לשכור שירותי חוקר פרטי או לא?

תלוי. אם אתה מעורב בכל ההתנהלות הכספית של התא המשפחתי ונמצא במעקב אחר כל הנכסים והכספים - יתכן שאין בכך צורך. יחד עם זאת, לעיתים הצד השני עלול להסתיר נכסים נוספים מעיניך, ואם הם מספיק חשובים לך ואינך יכול להתחקות אחריהם בעצמך כדאי שתשכור שירותי חוקר פרטי. כל מקרה יבחן לגופו בהתאם להיקף הנכסים, מהותם ושוויים.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page