top of page

הסכם ממון

הסכם ממון - הדרך הבטוחה לשמירה על הנכסים

הסכם ממון הינו הסכם משפטי בין בני זוג שחפצים להינשא ומטרתו להסדיר, טרם הנישואין, את העניינים הרכושיים ביניהם, ו/או עניינים אישיים שעלולים להיות שנויים במחלוקת בעתיד. במקרים אלו יש לערוך את ההסכם בכתב, כאשר כל צד מודע על מה הוא חותם. כמו כן עליו להיות מאושר על ידי נוטריון מוסמך או בית משפט או בית דין רבני.



הסכמי טרום נישואין נפוצים היום לא רק בגלל הגירושין המתרבים, אלא בעיקר בכדי לשמור על נישואים תקינים וטובים ולמנוע חשש שמא הצד השני יקבל רכוש שלא שהיה שלו מלכתחילה. הסכם ממון שכזה צריך לשקף את מכלול הרכוש של בני הזוג, ועליו להיות מותאם אליהם ספציפית. ועל כן רצוי שהסכם טרום הנישואים יערך על ידי עורך דין דיני משפחה מקצועי ומנוסה בתחום המשפחה, בכדי למנוע מחלוקות וסיבוכים מיותרים בעתיד.

לחשוב מחוץ לקופסא כאשר מנסחים הסכם ממון

רבים מאיתנו טועים כאשר מקשרים את המושג הסכם ממון למהלך משפטי חד צדדי שעושה אחד מבני הזוג שמעוניין להגן על עצמו, מבחינה רכושית, מפני בן / בת הזוג השני.

בחברה המודרנית שבה אנו חיים כיום, מספר הולך וגדל של אנשים מבינים כי ייתכן שקשר זוגי שנרקם או שיירקם בינם לבין בן זוגם איננו, בהכרח, סוג של 'נישואים קתוליים', כלומר – ייתכן שקשר זוגי זה לא יחזיק מעמד ל "כל החיים".

מצד שני, עולמנו הפך לעולם חומרי ובלתי נפרד מחיי היומיום של כל אחד ואחת מאיתנו, עד כדי מצב שבו אדם איננו יכול עוד לשרוד ללא בסיס כלכלי מינימאלי.

סיבות אלו בדיוק יצרו את הצורך בקיומם של הסכמי ממון – הסכמים שמטרתם היא להסדיר את כל הסוגיות הרכושיות הקיימות או העתידיות בין בני זוג שפיתחו קשר רגשי האחד כלפי השני והחליטו לקשור את גורלם זה בזה.

הסכם ממון נועד, למעשה, לגרום לבני זוג לתת את הדעת בצורה מסודרת ובכתב לגבי המצב הכלכלי של כל אחד מהם וחשוב מכך – לסכם, מראש, כיצד יחולק הרכוש בין בני הזוג במקרה של פירוד ומה יישאר אך ורק בבעלותו של אחד מבני הזוג.

לשם עריכת הסכם ממון שימנע מחלוקות ובעיות אפשריות בין הצדדים בעתיד, חשוב להיעזר בעורך דין משפחה בעל ניסיון ומקצועיות בעריכת הסכמי ממון. עורך דין מקצועי ומנוסה יערוך פגישה עם שני בני הזוג שבמהלכה, יבחן הייטב ולעומק את מצבו הכלכלי של כל אחד מבני הזוג וכן כיצד רואים את השיתוף הכלכלי ביניהם.

עריכת הסכם ממון מאפשרת לשני בני הזוג לדעת, בבירור, מהו מצבם הכלכלי במהלך הקשר וחשוב מכך שבעתיים – מה יהיה מצבם הכלכלי במקרה של פירוד. בדרך זו, נמנעים מחלוקות וסכסוכים עתידיים אפשריים בין בני הזוג ומאפשר להם לקיים חיי זוגיות בריאים וטובים יותר.

צפייה 10 תגובות
bottom of page