top of page

הסכם גירושין

מדובר בהסכם משפטי בין בני זוג נשואים שמטרתו להסדיר את מכלול היחסים הכרוכים בגירושין, לרבות רכוש, מזונות, משמורת הילדים ועוד. הסכם גירושין מעין זה הינו פתרון טוב ומועיל לצדדים שאין ברצונם "להילחם" האחד בשניה. יש לערוך את ההסכם בכתב בצורה ברורה ומובנת ועליו להיות מאושר בבית משפט או בבית הדין הרבני. רצוי לעשות הסכם גירושין שכולל את כל הפרמטרים שכרוכים בגירושין בכדי למנוע התדינויות משפטיות מיותרות. פשרה וגישור בין הצדדים הם כמעט תמיד פיתרון טוב יותר ממלחמה. עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום ימליץ לעיתים על הסכם גירושין כבר בתחילת ההליכים המשפטיים, או באמצע הדרך, תלוי במקרה לגופו. הסכם מעין זה נערך על ידי עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום אשר יש בידם את הידע ואת הניסיון להתאים לכל זוג נשוי את הסכם הגירושין המתאים להם.



האם הסכם גירושין מתאים לכל זוג המעוניין להיפרד?

הסכם גירושין הינו, למעשה, מסמך משפטי שצריך להכיל בתוכו את כל הנושאים שמצויים במחלוקת או עשויים להיות במחלוקת בין בני זוג שמתגרשים.


הסכמי גירושין צריכים להיות תכליתיים, ברורים, בשפה שתהיה מובנת לכל אחד וכן לוודא שמכיל את כל הנושאים שבהם קיימים מחלוקות או שעתידים או יכולים להיות מחלוקות בעתיד וזאת, בכדי להימנע ממצב שבו, למרות קיומו של הסכם גירושין, יהיו מחלוקות נוספות בין הצדדים אשר עלולים גם להוביל לתביעות בבית משפט וסכסוכים נוספים.


הסכם גירושין אומנם יכול להיערך ולהיחתם ללא עו"ד גירושין ואולם, במקרים כאלו קיים סיכון גדול שהצדדים לא ישכילו לפרט את כל הנושאים ולתת את הדעת על כל המחלוקות הקיימות או המחלוקות שעלולות להיות בעתיד ולאחר מכן, עלולים למצוא עצמם בתביעות וסכסוכים בבתי משפט למרות שיש להם הסכם גירושין.


הסכמי גירושין יכולים להיערך ללא צורך להגיע לבתי משפט או לאחר הליך של גישור או במסגרת הבנות שמשיגים בבית משפט. בכל מקרה, קיימת חובה לאשר הסכם גירושין בבית משפט לענייני משפחה או לחילופין בבית הדין הרבני האזורי. חשוב לזכור כי הסכמי גירושין נועדו להכיל את ההסכמות הבסיסיות אליהם הגיעו הצדדים או שעליהם הסכימו הצדדים, אך אין חובה לפעול תמיד אך ורק על פי מה שכתוב בהסכם גירושין ובמקרים שבהם יש הסכמות או שינויים מכוח המציאות, כגון שינויים בהסדרי ראיה עקב מילואים.


מצד שני, יש לזכור כי במקרים שבהם לזוג יש הסכם גירושין אך בפועל, פועלים בהסכמה באופן שונה מהאמור ב- הסכם גירושין לאורך תקופה ארוכה, עלול להעלות לאחר מכן מחלוקות נוספים שאף עלולים להידרדר לתביעות משפטיות חוזרות.

צפייה 10 תגובות
bottom of page